Gout, Punca Dan Cara Mengatasinya Dengan Kaedah Semulajadi

11/15/2016
Assalamu'alaikum,


Dalam article ni saya nak share cara untuk atasi masalah gout dengan kaedah semulajadi. Siapa antara kita yang ada masalah gout? Tak kisah la famili atau rakan taulan pasti ada sebahagian dari kita yang pernah lihat dan hadapi sendiri. 


Penyakit gout ni sekali kene sakitnya Allah saje yang tahu. Sangat susah nak berjalan. Paling kesian bahagian yang sakit tu tak rase pape. Allahu rabbi... Moga mereka yang ada penyakit ni diberi kesembuhan seperti sedia kala.



Ktistal uric acid yang terbentuk pada sendi


Saya nak inform dan beri pendedahan bahawasanya gaut ni terjadi disebabkan oleh kandungan uric acid yang sangat tinggi terkumpul dalam darah yang dipanggil sebagai chronic hyperuricemia. Macam ayat dalam buku la pulak...hehe...


Macam Mana Masalah Ni Terjadi?


1. Faktor usia
2. Faktor pemakanan
3. Perubahan cara hidup
4. Penggunaan ubat/panadol yang terlalu banyak sehingga galakkan hyperuricemia


Kajian dari New York menyatakan penyakit gout ni mudah dihidapi pada mereka yang duduk di negara yang membangun. Oh no! 


So nak tahu apa kaitan uric acid dan hyperuricemia kene scroll down lagi...


Uric Acid Vs. Hyperuricemia


1. Bendalir yang keluar dari hati dinamakan uric acid.
2. Uric Acid ni tadi akan masuk ke saluran darah dan terus ke buah pinggang.
3. Buah pinggang ni pulak akan tapis dan keluarkan uric acid melalui pundi kencing.
4. Lebihan uric acid itu pulak akan masuk ke saluran usus untuk dibasmi oleh bakteria.


Proses ni la yang akan bantu untuk mengawal kandungan uric acid dalam darah supaya sentiasa berada dalam paras bawah 6.8mg/dL. Maknanya sihat la 😊


Tapiiii jaga-jaga! Jika badan kita hasilkan banyak/ terlebih/ terlalu sedikit uric acid dikeluarkan, kandungan uric acid akan meningkat dalam darah dan mengundang kepada masalah hyperuricemia. 


Paling takut kalau capai tahap 7 mg/dL atau lebih, molekul seperti kristal akan terbentuk. Bahasa saintifiknya molekul kristal ni dipanggil monosodium urate (MSU). MSU kristal ni akan terbentuk pada sendi seterusnya beri tekanan pada saraf dan gout pun terjadi. 


Apa Simptom Gout?


1. Keradangan saraf
2. Rasa sakit
3. Pergerakan kaku
4. Kemerahan
5. Membengkak


Bagaimana Nak Pulihkan Penyakit Gout?



1. Kene buat diagnosis 
2. Pemeriksaan tisu pada tulang rawan
3. Pemeriksaan darah untuk tengok uric acid level
4. Pemeriksaan air kencing
5. Pemeriksaan melalui x-ray, CT dan MRI
6. Dapatkan saranan pemulihan dari pakar


Ya Allah banyak betul kaedah untuk dijalani pesakit gout ni. Moga diberi ketabahan fizikal dan emosi.


Pasti kita tertanya-tanya ada tak kaedah lain yang boleh digunakan/ diamalkan untuk mengurangkan kesakitan gout?



Vivix terbukti bantu atasi masalah gout



Vivix bantu turunkan acid uric level



Testimoni pengguna vivix


Vivix, In Shaa Allah dapat bantu pulihkan segala masalah dalaman yang kita tak nampak.


Kandungan intipati utama yang ada dalam vivix antaranya adalah anggur unik yang sangat sukar ditemui dan mengandungi antigen yang sangat tinggi untuk bantu pulihkan sel DNA yang telah rosak. 


Berbaloi dengan mutu dan hasil yang telah diuji keberkesanannya layak diletakkan nilai yang tinggi berbanding produk yang lain.


Kenapa saya cakap macam tu ye? Sebab vivix ni andai diletakkan dalam peti sejuk beku pun masih kekal dalam bentuk cecair. Rasa yang sedap dan bertambah lazat lagi.


Kita hanya mampu ikhtiar, kesihatan pulak takde tukar ganti. Harga vivix mungkin mahal di mata kita tapi sangat berbaloi dan lebih bermanfaat andai dapat pulihkan kesihatan yang sedia ada.


Jangan terus ragu dan was-was. Bila cuba sekali pasti jatuh hati dengan kesan yang dialami. Bukan saya nak berbangga diri tapi sekadar berkongsi pemakanan sihat untuk sihat tubuh badan kita.


Berminat boleh hubungi terus:

Nurulhuda (ID:1215407)
No tel: 011 1532 8893
Email: hudahud84@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/nurulhuda.kamil

No comments:

Powered by Blogger.